Інклюзія

Все про індивідуальну форму навчання: лікбез від МОН

Все про індивідуальну форму навчання: лікбез від МОН

Як почати навчання за індивідуальною формою, чи можна поєднувати різні форми навчання, що таке індивідуальний навчальний план – Міністерство освіти і науки підготувало відповіді на найпоширеніші запитання щодо «індивідуалки». Ця інформація дозволить розвіяти певні сумніви, а також зважити всі «за» та «проти», щоб обрати найбільш зручну форму здобуття освіти для дитини. 1. Екстернат і освіта вдома – це індивідуальна форма? Так, але не лише вони. Наразі учням доступні три форми, за якими можна організувати індивідуальне навчання у школі:...

Read More

З листопада освітній омбудсмен почне опрацьовувати звернення

З листопада освітній омбудсмен почне опрацьовувати звернення

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов і його офіс розпочнуть повноцінну роботу вже на початку листопада. Планується, що звернення громадян будуть опрацьовуватися, аналізуватися, а потім ця аналітика щомісяця передаватиметься до Міністерства освіти та науки, повідомляє прес-служба МОН. Наразі офіс омбудсмена займається організаційними моментами: розробляє внутрішні процедури та алгоритми опрацювання звернень, затверджує штатний розпис. «У нас буде 5 людей в юридичному відділі, буде сектор роботи зі зверненнями, сектор нормативно-правової роботи....

Read More

Стартував конкурс підручників для осіб з ООП

Стартував конкурс підручників для осіб з ООП

МОН оголосило конкурсний відбір підручників та посібників для осіб з особливими освітніми потребами, здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти і посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників. Про це йдеться у наказі міністерства № 1179 від шостого вересня. Згідно з документом, комплекти конкурсних матеріалів необхідно подавати до Інституту модернізації змісту освіти з 11 вересня до 17.00 12 вересня 2019 року. Підручники (посібники) мають бути виконані українською мовою. Перелік підручників...

Read More

Психологи ІРЦ опановують міжнародні методики оцінки розвитку дітей

Психологи ІРЦ опановують міжнародні методики оцінки розвитку дітей

Ще 99 фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з різних областей України отримали сертифікати міжнародного зразка про опанування методик для оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Загалом здійснювати професійну діагностику дітей з ОПП на сьогодні можуть понад півтисячі психологів ІРЦ. За інформацією прес-служби МОН, менше половини фахівців, які брали участь у тестуванні, змогли успішно його пройти.  У першу хвилю, що була на початку року, міжнародні сертифікати та допуск до роботи отримали лише 48 % психологів ІРЦ з 869-ти. У...

Read More

Як впроваджують інклюзію у школах Харківщини

Як впроваджують інклюзію у школах Харківщини

Вивчати спеціалізовану літературу, співпрацювати з батьками учнів, консультуватися з фахівцями – ось рецепт успішної інклюзії від вчителів Харківської області. Своїми напрацюваннями та ідеями освітяни поділилися з колегами на обласному педагогічному форумі у локації «Інклюзивне середовище – простір саморозвитку». «Кажуть, перший млинець грудкою, а у мене навпаки», – розповідає про свій досвід роботи в інклюзивному класі Людмила Терехова, вчитель Чугуївського НВК № 6. Три роки тому серед 29 першачків до неї прийшла навчатися дівчинка з ДЦП....

Read More

Учням з ООП дозволили навчатися в школах довше

Учням з ООП дозволили навчатися в школах довше

Учні інклюзивних класів, які мають особливі освітні потреби, за необхідності зможуть навчатися на два роки довше. Така можливість прописана в урядовій постанові, яку було прийнято 21 серпня, інформує прес-служба МОН. Згідно з документом, у початковій школі навчання дітей з ООП може бути подовжено на рік. І ще один «бонусний» рік буде доступний у базовій школі. Рішення щодо подовження тривалості навчання прийматиме команда психолого-педагогічного супроводу дитини у школі. Це рішення має базуватися на індивідуальній освітній траєкторії учня та...

Read More

Українські школярі тепер можуть здобувати освіту вдома

Українські школярі тепер можуть здобувати освіту вдома

З цього навчального року батьки зможуть обрати для своєї дитини будь-яку індивідуальну форму навчання – сімейну (домашню) освіту, екстернат або педагогічний патронаж. Зміни до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти набули чинності 20 серпня, повідомляє прес-служба МОН. «Раніше дитина могла навчатися на індивідуальній формі виключно за наявності поважних причин. Дозвіл на таке навчання обов’язково мало надати місцеве управління освіти. Відтепер зарахування (переведення) учня на будь-яку з індивідуальних форм не...

Read More

90 % шкіл в Україні не пристосовані для навчання дітей з інвалідністю

90 % шкіл в Україні не пристосовані для навчання дітей з інвалідністю

За інформацією заступника міністра регіонального розвитку Льва Парцхаладзе, 90 % закладів освіти в Україні не пристосовані в повній мірі до навчання дітей з інвалідністю. Про це він заявив на серпневій конференції «Нова українська школа: виклики та перспективи освітньої реформи», повідомляє портал НУШ. Парцхаладзе також озвучив деякі інші дані щодо українських шкіл: близько 40 % шкільних будівель перебувають у незадовільному стані; у 47 % шкіл температура взимку не перевищує 17 градусів; 10 % шкіл не мають туалетів у приміщеннях. Водночас...

Read More

Як організувати навчання дітей з ООП – рекомендації МОН

Як організувати навчання дітей з ООП – рекомендації МОН

Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у 2019/2010 навчальному році. Про це йдеться у листі МОН № 1/9-498 від 5 серпня. Рекомендації стосуються дитячих садків, шкіл, закладів професійної та вищої освіти. Згідно з документом, особливі освітні потреби дитини визначають фахівці інклюзивно-ресурсних центрів. Для цього проводиться комплексна оцінка розвитку дитини. Підставою для проведення оцінки є виключно заява батьків або інших законних представників...

Read More

Створено Нацстратегію розвитку інклюзивної освіти

Створено Нацстратегію розвитку інклюзивної освіти

На громадське обговорення винесено Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки, яку розробили фахівці МОН. Пропозиції та зауваження до документи приймаються до 15 серпня на електронну адресу nabochenko@mon.gov.ua. «Метою Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти є формування інклюзивного освітнього середовища та створення умов, в яких кожна особа має доступ до якісної освіти з урахуванням її потреб, що сприяє розвитку її потенціалу без відриву від сім’ї та громади. Національна стратегія сприятиме створенню...

Read More

Останні коментарі