Інклюзія

Підготовано новий порядок організації інклюзивного навчання

Підготовано новий порядок організації інклюзивного навчання

МОН винесло на громадське обговорення проект урядової постанови «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти». Цей документ – осучаснена версія попередньої постанови від 2011 року. Зауваження та пропозиції приймаються до 31 травня на електронну адресу: nabochenko@mon.gov.ua. Згідно з новим порядком, рішення про утворення інклюзивного класу приймає керівник закладу освіти. Підставою до зарахування дитини з особливими освітніми потребами до школи є заява її батьків/законних представників і...

Read More

Розроблено інструкцію з підготовки підручників для дітей з ООП

Розроблено інструкцію з підготовки підручників для дітей з ООП

Якими мають бути підручники і посібники для учнів з особливими освітніми потребами? Конкретні вимоги щодо оформлення, ваги, якості та змісту викладені в інструктивно-методичних матеріалах, які розробив Інститут модернізації змісту освіти. Про це йдеться у листі ІМЗО № 22.1/10-1832 від 14 травня. Зокрема, в інструктивно-методичних матеріалах прописано, якою має бути довжина рядка тексту, інтерліньяж, гарнітура шрифту. Окремо викладено вимоги для підручників і посібників для сліпих дітей. «На всі поліграфічні матеріали, що використовуються для...

Read More

Всі вчителі, які працюють в інклюзивних класах, мають отримувати надбавку

Всі вчителі, які працюють в інклюзивних класах, мають отримувати надбавку

Надбавка за роботу в інклюзивному класі передбачена для всіх педагогічних працівників, які з ним працюють. Це, зокрема, і вчителі музики, англійської мови, фізкультури тощо. Про це пише портал «Нова українська школа» в матеріалі «Відповідаємо на запитання. Робота в інклюзивних класах (Частина 4)». «Відповідно до додатку до постанови КМУ від 25 серпня 2004 р. N 1096, за роботу в інклюзивних класах (групах) у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти встановлюється надбавка у...

Read More

ЗНО: які спеціальні умови передбачені для осіб з ООП

ЗНО: які спеціальні умови передбачені для осіб з ООП

Додатковий час, завдання, надруковані шрифтом Брайля, присутність перекладача жестової мови – учасники з особливими освітніми потребами можуть розраховувати на спеціальні умови при проходженні тестування. Хто саме має право на створення таких умов і як це реалізувати, прописано у наказі МОН № 1027/900 від 29 серпня 2016 року. «Український центр оцінювання якості освіти забезпечує цілу низку спеціальних умов для складання ЗНО дітьми з особливими освітніми потребами (наприклад, додатковий час). Визначити, чи може ваша дитина скористатися однією...

Read More

Для шкіл та ІРЦ закуплять автобуси і спецавтомобілі

Для шкіл та ІРЦ закуплять автобуси і спецавтомобілі

З державного бюджету спрямовано 500 мільйонів гривень на придбання шкільних автобусів і машин для інклюзивно-ресурсних центрів. Відповідне рішення 3 квітня ухвалив уряд, повідомляє прес-служба МОН. Більшу частину цієї суми – 325 мільйонів – буде витрачено на автобуси для шкіл. Передбачається, що закупівлі здійснюватимуться на засадах співфінансування. «Міста обласного значення мусять доплатити під час закупівлі автобусів щонайменше 30 % від загальної вартості. Для районів та ОТГ це співвідношення становить 90 % на 10 %, тобто місцева влада...

Read More

Google допоможе розвивати інклюзивну освіту в Україні

Google допоможе розвивати інклюзивну освіту в Україні

Фахівці Google допоможуть створити онлайн-мапу інклюзивних закладів освіти України, а також електронний реєстр дітей з особливими освітніми потребами та спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів. Меморандум про співпрацю з МОН представники компанії підписали 25 березня, повідомляє прес-служба міністерства. Співпраця передбачає організацію та проведення спільних семінарів, тренінгів і тематичних досліджень для впровадження стандартів інклюзивної освіти. Також планується, що фахівці Google допоможуть реалізувати кілька проектів на базі...

Read More

Ліцеїсти створили у Харкові безкоштовну танцювальну студію

Ліцеїсти створили у Харкові безкоштовну танцювальну студію

Креативний, безкоштовний, інклюзивний – все це про театр естрадного танцю Total Answer Dance. Заснували його учасники однойменного танцювального колективу, які навчаються у Харківському професійному ліцеї будівельних технологій. Молоді люди запрошують до своєї студії всіх, хто хоче займатися танцями, зокрема й підлітків з інвалідністю. «Ми прагнемо зігріти всіх любов’ю» – саме з цього гасла почалася історія проекту Total Answer Dance. П’ятеро невгамовних дівчат, схиблених на танцях, вирішили поділитися своїм захопленням з іншими молодими...

Read More

Розвиток дітей з ООП оцінюватимуть за світовими методиками

Розвиток дітей з ООП оцінюватимуть за світовими методиками

Фахівці інклюзивно-ресурсних центрів опановують сучасні світові методики для оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Це дозволить точніше визначати можливості дитини та підбирати для неї оптимальну форму навчання. За інформацією прес-служби МОН, наразі відповідне навчання проходять 75 психологів ІРЦ з усієї України. «Це дуже важливо для того, щоб оцінити спроможність до навчання дітей з особливими освітніми потребами, побудувати для них індивідуальну програму розвитку, освітню траєкторію тощо», – пояснив перший заступник...

Read More

Школярам видаватимуть свідоцтва замість атестатів

Школярам видаватимуть свідоцтва замість атестатів

Після здобуття початкової, базової та повної середньої освіти учні будуть отримувати відповідні свідоцтва. Ці документи замінять собою атестати та будуть доступні для осіб з порушеннями зору. Відповідну постанову прийняв уряд, повідомляє прес-служба МОН. Зокрема, після 4 класу українським школярам видаватиметься свідоцтво про здобуття початкової освіти, після 9-го – свідоцтво про здобуття базової середньої освіти, а після 11-го (12-го) – свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти. Документи будуть виготовлятися з використанням...

Read More

Діти з тяжкими порушеннями мовлення мають навчатися у звичайних школах – МОН

Діти з тяжкими порушеннями мовлення мають навчатися у звичайних школах – МОН

Міністерство освіти і науки пропонує припинити набір дітей з тяжкими порушеннями мовлення до перших класів спеціальних шкіл. У відомстві вважають, що такі учні мають навчатися в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. Про це йдеться у проекті урядової постанови «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585», що запропонований для громадського обговорення. Ці зміни необхідні, щоб врегулювати строки навчання учнів з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх школах та реалізувати...

Read More

Останні коментарі