Інклюзія

Затверджено правила організації інклюзії в дитсадах

Затверджено правила організації інклюзії в дитсадах

Що потрібно для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до дитячого садочка? Які умови мають бути створені для такого вихованця? Уряд затвердив Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти. Документ набув чинності 24 червня. Батькам дитини з особливими освітніми потребами необхідно подати до обраного садочка заяву про зарахування та висновок інклюзивно-ресурсного центру. Якщо дитина має інвалідність, знадобиться ще копія медичного висновку або копія посвідчення особи, яка отримує державну соціальну...

Read More

Затверджено положення про освітній округ

Затверджено положення про освітній округ

Села, райони, селища та ОТГ тепер можуть об’єднуватися для створення освітніх округів. До таких округів входитимуть опорні школи, інклюзивно-ресурсні центри, заклади позашкільної освіти, культури та спорту, повідомляє прес-служба МОН. Положення про освітній округ та опорний заклад уряд затвердив 19 червня. У документі прописана процедура конкурсу на отримання статусу опорної школи, мінімальна кількість учнів – 200 осіб, а також структура навчального процесу. Такий заклад отримуватиме ресурси з кількох регіональних та державного бюджету,...

Read More

До типової програми для спецшкіл внесено зміни

До типової програми для спецшкіл внесено зміни

МОН внесло зміни до типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами. Про це йдеться у наказі міністерства № 808 від 10 червня. Зокрема, освітню програму доповнено таблицею «Навчальний план для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів, розладами спектра аутизму (тяжкого ступеня)».  У плані прописано, скільки годин на тиждень має бути виділено на вивчення кожного з предметів,  а також на корекційно-розвиткові заняття. Також...

Read More

Для вчителів і батьків пройде інтернет-конференція з інклюзії

Для вчителів і батьків пройде інтернет-конференція з інклюзії

Цікавить позитивний досвід впровадження інклюзії у школі?  Долучайтеся 13 червня до інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: рівні умови для всіх», на якій професійними рекомендаціями та лайфхаками поділяться психологи, дефектологи, керівники інклюзивно-ресурсних центрів й інші фахівці. Участь у заході безкоштовна, але попередньо необхідно зареєструватися – https://naurok.com.ua/conference/inclusion На інтернет-конференції виступатимуть: Людмила Жукова, психолог центру для дітей з особливостями розвитку «ЛАДО» (тема – «Дитина з особливими...

Read More

Раду просять прийняти закон про захист дітей від сексуального насильства

Раду просять прийняти закон про захист дітей від сексуального насильства

Запровадження хімічної кастрації та реєстру педофілів, посилення відповідальності за статеві злочини проти дітей – такі новації передбачає законопроект № 6607, який вже два роки проходить доопрацювання. Верховну Раду закликають поквапитися з прийняттям цього законопроекту, щоб захистити дітей від сексуального насильства. Відповідна петиція була зареєстрована на сайті ВР 27 травня, її автор – відома юрист-кримінолог Анна Маляр. «Здавалося б, захист дітей від сексуальної наруги – це прямий обов’язок будь-якої відповідальної держави. Але вже два...

Read More

У Харкові школярі популяризують жестову мову

У Харкові школярі популяризують жестову мову

Жестову мову – в маси! Учні спеціального навчально-виховного комплексу для глухих дітей власноруч виготовляють інтерактивні дактильні абетки і встановлюють їх у закладах освіти, на дитячих майданчиках Харкова. В такий спосіб школярі прагнуть заохотити людей, які чують, вивчати мову жестів і спілкуватися з тими, хто позбавлений слуху. «Іноземці» у власній країні «Ми хочемо, щоб нас розуміли у громадських місцях – у магазинах, лікарнях, аптеках, кафе і тому подібне. Бо якщо поруч немає того, хто чує та володіє мовою жестів, пояснити щось іншим...

Read More

Підготовано новий порядок організації інклюзивного навчання

Підготовано новий порядок організації інклюзивного навчання

МОН винесло на громадське обговорення проект урядової постанови «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти». Цей документ – осучаснена версія попередньої постанови від 2011 року. Зауваження та пропозиції приймаються до 31 травня на електронну адресу: nabochenko@mon.gov.ua. Згідно з новим порядком, рішення про утворення інклюзивного класу приймає керівник закладу освіти. Підставою до зарахування дитини з особливими освітніми потребами до школи є заява її батьків/законних представників і...

Read More

Розроблено інструкцію з підготовки підручників для дітей з ООП

Розроблено інструкцію з підготовки підручників для дітей з ООП

Якими мають бути підручники і посібники для учнів з особливими освітніми потребами? Конкретні вимоги щодо оформлення, ваги, якості та змісту викладені в інструктивно-методичних матеріалах, які розробив Інститут модернізації змісту освіти. Про це йдеться у листі ІМЗО № 22.1/10-1832 від 14 травня. Зокрема, в інструктивно-методичних матеріалах прописано, якою має бути довжина рядка тексту, інтерліньяж, гарнітура шрифту. Окремо викладено вимоги для підручників і посібників для сліпих дітей. «На всі поліграфічні матеріали, що використовуються для...

Read More

Всі вчителі, які працюють в інклюзивних класах, мають отримувати надбавку

Всі вчителі, які працюють в інклюзивних класах, мають отримувати надбавку

Надбавка за роботу в інклюзивному класі передбачена для всіх педагогічних працівників, які з ним працюють. Це, зокрема, і вчителі музики, англійської мови, фізкультури тощо. Про це пише портал «Нова українська школа» в матеріалі «Відповідаємо на запитання. Робота в інклюзивних класах (Частина 4)». «Відповідно до додатку до постанови КМУ від 25 серпня 2004 р. N 1096, за роботу в інклюзивних класах (групах) у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти встановлюється надбавка у...

Read More

ЗНО: які спеціальні умови передбачені для осіб з ООП

ЗНО: які спеціальні умови передбачені для осіб з ООП

Додатковий час, завдання, надруковані шрифтом Брайля, присутність перекладача жестової мови – учасники з особливими освітніми потребами можуть розраховувати на спеціальні умови при проходженні тестування. Хто саме має право на створення таких умов і як це реалізувати, прописано у наказі МОН № 1027/900 від 29 серпня 2016 року. «Український центр оцінювання якості освіти забезпечує цілу низку спеціальних умов для складання ЗНО дітьми з особливими освітніми потребами (наприклад, додатковий час). Визначити, чи може ваша дитина скористатися однією...

Read More

Останні коментарі