Інклюзія

Як створити в громаді орган управління освітою – порадник зі зразками документів

Як створити в громаді орган управління освітою – порадник зі зразками документів

Для голів ОТГ та освітніх управлінців розробили порадник із покроковою інструкцією, як створити у громаді орган управління освітою та прийняти у комунальну власність заклади освіти. Видання також містить зразки необхідних для цього типових документів. Завантажити його можна тут. Порадник «Створюємо орган управління освітою в громаді» розроблений та надрукований в рамках швейцарсько-українського проєкту DECIDE (Децентралізація для розвитку демократичної освіти). Видання презентували 3 грудня під час старту кампанії «Освіта у нових громадах від...

Read More

Затверджено профстандарт психолога закладу освіти

Затверджено профстандарт психолога закладу освіти

Мінекономіки своїм наказом затвердило розроблений МОН професійний стандарт «Практичний психолог закладу освіти». Відповідний наказ № 2425 від 24 листопада 2020 року оприлюднено на сайті Міносвіти. Згідно з документом, основною метою професійної діяльності практичного психолога закладу освіти є: «Психологічне забезпечення освітнього процесу відповідно до цілей та завдань освітньої діяльності та визначених результатів навчання, сприяння створенню психолого-педагогічних умов, необхідних для досягнення результатів навчання здобувачами освіти,...

Read More

На сьогодні ніхто не має права вимагати від вчителів 150 годин підвищення кваліфікації – ДСЯО

На сьогодні ніхто не має права вимагати від вчителів 150 годин підвищення кваліфікації – ДСЯО

До вересня 2022 року вимога щодо надання педагогічним працівником документів, які підтверджують підвищення кваліфікації у обсязі не менше  ніж 150 годин, є безпідставною.  Про це йдеться у роз’ясненні Державної служби якості України, яке вона надала народному депутату Роману Грищуку. Відповідний документ опублікований на сторінці нардепа в Facebook. За словами Грищука, він регулярно отримує від вчителів звернення та запитання про підвищення кваліфікації. «Закон «Про повну загальну середню освіту» зобов’язує вчителів проходити підвищення...

Read More

Для учнів 3-4 класів розробили урок, як вберегтися від домагань в Інтернеті

Для учнів 3-4 класів розробили урок, як вберегтися від домагань в Інтернеті

Автори освітнього проєкту Stop_sexтинг  підготували матеріали уроку для 3-4 класів на тему безпеки в Інтернеті. Окрім інформаційного блоку, урок включає ігри, руханку та вправу питання-відповіді, а також інструкцію для вчителів. Завантажити матеріали уроку #Не_ведусь: ми – герої безпеки в Інтернеті  можна тут. З інформаційного блоку діти дізнаються: як розпізнати ризиковану комунікацію; як захистити приватну інформацію в Інтернеті; правила безпечної поведінки онлайн; хто може допомогти, якщо дитина стала жертвою сексуального насильства в...

Read More

Харків’яни просять мерію відкрити додаткові ІРЦ

Харків’яни просять мерію відкрити додаткові ІРЦ

Створити у Харкові достатню кількість інклюзивно-ресурсних центрів, передбачених законодавством – петиція з такою вимогою зареєстрована на сайті Харківської міської ради. Авторка петиції – Тетяна Задворна. Щоб документ був розглянутий депутатами міськради, підписати його мають щонайменше 5 тисяч харків’ян. Наразі у півторамільйонному місті працює всього один инклюзивно-ресурсний центр, який допомагає дітям з особливими освітніми потребами організувати дошкільне або шкільне навчання та надає розвитково-корекційні послуги. Натомість, згідно з...

Read More

Оплата праці вчителів і облік уроків під час «дистанційки» – роз’яснення МОН

Оплата праці вчителів і облік уроків під час «дистанційки» – роз’яснення МОН

Під час дистанційного навчання доплати та надбавки вчителям зберігаються, однак директори мають не допускати ситуацій, коли одні педагоги працюють у режимі значного навантаження, а інші взагалі не  використовують дистанційні технології. Про це йдеться у листі МОН № № 1/9-609 від 2 листопада – Лист МОН_1.9_609 Щодо обліку уроків під час дистанційного навчання у міністерстві надали таке пояснення: «У класному журналі необхідно зазначати режим проведення (синхронний, асинхронний) конкретного навчального заняття. Відмітка про відсутність...

Read More

Нові норми та порядок організації харчування в школах – громадське обговорення

Нові норми та порядок організації харчування в школах – громадське обговорення

Максимум овочів і фруктів, питна вода у постійному доступі, картопля як окрема страва – не більше двох разів на тиждень і спеціальне меню для дітей з непереносимістю глютену та лактози. МОЗ розробило нові Норми та Порядок організації харчування в закладах освіти, наразі документи винесено на громадське обговорення. На сайті МОЗ обговорення триватиме до 29 жовтня, пропозиції та зауваження приймаються також у письмовому або електронному вигляді за адресами: 01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7 або phdpublik@gmail.com. Порядком визначено три...

Read More

Учні з ООП зможуть навчатися на 2 роки довше

Учні з ООП зможуть навчатися на 2 роки довше

За необхідності діти з особливими освітніми потребами зможуть подовжити навчання в школі. Відповідні зміни ухвалив Кабмін 21 жовтня, інформує пресслужба Міносвіти. За даними МОН, в разі потреби учні з ООП тепер мають можливість подовжити навчання у школі – загалом на два роки. «Такі діти зможуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість їхнього навчання у початковій та базовій школі може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником», – пояснили у міністерстві. Чи є потреба у...

Read More

Монстр, а не дитина! Про шкільну дезадаптацію та вигоряння дорослих

Монстр, а не дитина! Про шкільну дезадаптацію та вигоряння дорослих

«Дуже часто я чую від батьків та інших дорослих (родичів, вчителів, вихователів, тренерів тощо), що діти не піддаються впливу, що з ними нічого не можна зробити, що на них не діють жодні заходи. І тут вже всі засоби годяться – можна накричати, обізвати, вдарити. А тоді – «Що ви від мене хочете? Він довів мене, інакше з ним не впоратися!», – пише у статті для «Освітнього маркера» дитячий і сімейний психолог Юлія Букіна. Фахівчиня пояснює, чому діти поводяться погано та бувають некерованими, і чому дорослим важливо піклуватися про себе,...

Read More

Відновлено експеримент з підготовки асистентів дитини для інклюзивного навчання

Відновлено експеримент з підготовки асистентів дитини для інклюзивного навчання

МОН і Мінсоцполітики продовжили апробацію Держстандарту супроводу дітей з інвалідністю під час інклюзивного навчання, що була призупинена через карантин. Експеримент стартував у лютому та мав завершитися в червні, однак у зв’язку з карантинними заходами проєкт реалізувався лише в теоретичний складовій. Про продовження апробації повідомляє пресслужба МОН. У відомстві нагадали, що експеримент проводиться у Вінницькій, Дніпропетровській, Харківській областях. «Визначені заклади, установи і організації будуть проводити практичну підготовку...

Read More

Останні коментарі