Інклюзія

Що не так з оцінюванням учнів у школі – думка вчителя

Що не так з оцінюванням учнів у школі – думка вчителя

Що показує шкільна оцінка, наскільки вона об’єктивна та адекватна? Продовжуємо обговорювати запропоновані МОН зміни до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Своїм філософським баченням проблеми оцінювання з нами поділився Володимир Сокол, вчитель початкових класів з Харкова. Публікуємо його статтю повністю.    Як оцінити неоцінюване у безоцінному судженні Для мене найважчим фрагментом у педагогічній діяльності було і є оцінювання школярів. І питання не розбаловки і шкали, запропонованої...

Read More

1 вересня в Україні почнеться нормальний навчальний рік – Шмигаль

1 вересня в Україні почнеться нормальний навчальний рік – Шмигаль

Дистанційне навчання буде тільки в школах, що знаходитимуться у «червоній» зоні – такі заклади закриватимуть на 2-тижневий карантин, як при будь-якій епідемії. Решта шкіл працюватиме очно, повідомив в інтерв’ю Радіо Свобода голова уряду Денис Шмигаль. «Навчальний рік почнеться в Україні 1 вересня. Нормальний навчальний рік. Це важливо. Тому що люди переживають. Є якісь спекуляції, маніпуляції, що всі будуть вчитися вдома, що соціалізація дітей не відбудеться. Є маса прохань: пустіть хоч в перший клас хоч на один день дітей, щоб діти побачили,...

Read More

В Україні з’являться Центри професійного розвитку для вчителів

В Україні з’являться Центри професійного розвитку для вчителів

Отримати консультацію, психологічну підтримку та інформацію про можливості підвищення кваліфікації вчителі зможуть у Центрах професійного розвитку педагогів. Положення про такі центри 29 липня затвердив Кабмін, повідомляє урядовий портал. У центрах вчителям надаватимуть консультації щодо: планування та визначення траєкторії професійного розвитку; проведення супервізії; розроблення документів закладу освіти; впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного та інклюзивного підходів у навчанні; застосування нових освітніх...

Read More

Затверджено типову освітню програму для 11-12 класів спецшкіл

Затверджено типову освітню програму для 11-12 класів спецшкіл

МОН затвердило типову освітню програму спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітніми потребами. Вона буде введена в дію для 11 і 12 класів з 2020/2021 навчального року. Відповідний наказ МОН № 944 від 22 липня оприлюднений на сайті міністерства. Типова освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Держстандартом базової та повної загальної середньої...

Read More

Затверджено штатні нормативи навчально-реабілітаційних центрів

Затверджено штатні нормативи навчально-реабілітаційних центрів

Скільки дефектологів, психологів, асистентів вчителя, логопедів, медичних працівників має бути у навчально-реабілітаційному центрі – Міносвіти затвердило типові штатні нормативи. Відповідний наказ МОН № 890 від 3 липня, зареєстрований в Мін’юсті 21 липня, оприлюднено на сайті Міністерства освіти і науки. Згідно з документом, штатні розписи НРЦ формуються з урахуванням структури та режиму роботи закладу, кількості та наповнюваності класів і дошкільних груп, площі та стану приміщень, а також планової кількості дітей, які відповідно до висновку...

Read More

На вічному карантині: щоденник однієї родини

На вічному карантині: щоденник однієї родини

Із послабленням карантинних обмежень більшість з нас зітхнула з полегшенням та повернулася до звичного життя. До прогулянок парком, до походів усією сім’єю в кафе, до неспішних покупок у торгівельних центрах. Однак для деяких сімей майже нічого не змінилося – вони продовжують жити у вимушеній ізоляції. Це сім’ї, які виховують дітей з особливостями розвитку. Як воно – бути в їхній шкірі? Сімейний і дитячий психолог Юлія Букіна змоделювала щоденник такої родини, узагальнивши випадки зі своєї професійної практики. Читайте і робіть власні...

Read More

Вступ-2020: запрацювали гарячі лінії Держслужби якості освіти

Вступ-2020: запрацювали гарячі лінії Держслужби якості освіти

Державна служба якості освіти України запустила гарячі лінії щодо вступної кампанії 2020 року. Зателефонувавши на таку лінію, вступники, їхні батьки, члени приймальних комісій зможуть повідомити департамент контролю у сфері вищої, фахової передвищої освіти і освіти дорослих про можливі порушення законодавства. «Гарячі лінії» Державної служби якості освіти України: +38(044) 236-33-58; +38(044) 236-34-31 для електронних звернень: vstup@sqe.gov.ua Також у ДСЯО нагадали, що працюють консультативні лінії МОН, куди можна звернутися з питаннями щодо...

Read More

За яких умов асистент учня допускається до школи – проєкт документу

За яких умов асистент учня допускається до школи – проєкт документу

Наявність спеціальної підготовки, володіння українською мовою, вміння надавати домедичну допомогу та пройдений профілактичний медогляд – ось основні вимоги, що висуваються до  асистента дитини в школі. МОН винесло на громадське обговорення умови допуску асистента учня до освітнього процесу, а також типовий договір між школою та асистентом. Зауваження та пропозиції до документів приймаються до 15 липня на е-мейл inclusion@mon.gov.ua. Асистентом учня може бути соціальний робітник, один із батьків дитини або уповноважена ними особа. «Асистент...

Read More

МОН розробило новий порядок забезпечення учнів і вчителів підручниками

МОН розробило новий порядок забезпечення учнів і вчителів підручниками

На громадське обговорення винесено нову редакцію Порядку забезпечення підручниками та посібниками здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників. Зауваження та пропозиції до проєкту документу МОН приймає до 3 липня за адресою: пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135 або на e-mail: mishchenkov@mon.gov.ua. У новій редакції порядку прописана можливість забезпечення учнів і вчителів не лише підручниками, а й комплектами навчальної літератури. Також пропонується встановити чіткі терміни проведення конкурсного відбору....

Read More

Істерики та неслухняність – психолог про вплив карантину на дітей

Істерики та неслухняність – психолог про вплив карантину на дітей

Погіршення поведінки дітей на карантині відзначає більшість батьків. У декого вимушена ізоляція негативно відбилася навіть на здоров’ї: з’явився нервовий тік, проблеми з очима, повернулася звичка гризти нігті. Аналізуючи випадки зі своєї професійної практики та скарги батьків, дитячий і сімейний психолог Юлія Букіна констатує: висновки невтішні. Знадобиться багато часу, щоб нівелювати наслідки впливу карантину на дитячу психіку. Далі – пряма мова фахівчині. «Карантин, ізоляція, дистанційне навчання вплинули на дітей не найкращим чином....

Read More

Останні коментарі