Фахівці Міністерства освіти і науки разом з іншими зацікавленими сторонами розробили проект закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту». Документ запропонований до громадського обговорення – зауваження та пропозиції до нього прийматимуться до 20 жовтня на адресу shumik@mon.gov.ua.
З повною версією проекту можна ознайомитися тут – zu-pro-profesiynu-osvitu18092018-gromadske-obgovorennya.
Закон містить багато новацій, основні з яких виокремила прес-служба МОН. Зокрема, для забезпечення якісної підготовки здобувачів освіти документ передбачає:
- розроблення стандартів професійної освіти на компетентнісному підході;
- надання закладам свободи у розробленні освітніх програм, а також можливості використання наскрізних програм;
- незалежне оцінювання професійних кваліфікацій не закладами, які власне і здійснюють підготовку, а спеціально уповноваженими установами – кваліфікаційними центрами;
- створення центрів досконалості – цей статус зможе отримати будь-який заклад профосвіти, що відповідатиме певним вимогам;
- запровадження акредитації освітніх програм.
Що стосується інтересів учнів, то у документі прописані:
- організація навчального часу відповідно до індивідуальних потреб учнів;
- забезпечення права на професійну освіту осіб з особливими освітніми потребами;
- набуття професії як з одночасним отриманням повної загальної середньої освіти, так і без нього;
- професійне навчання впродовж життя;
- академічна мобільність.
Для оновлення системи управління закладами професійної освіти:
- уніфікація типів закладів професійної освіти (4 узагальнених замість 16-ти: професійний коледж, регіональний багатопрофільний центр професійної освіти, центр професійної підготовки, професійний ліцей);
- включення до системи управління закладами професійної освіти педагогічної та наглядової (піклувальної) ради;
- запровадження конкурсу на призначення на посаду керівників закладів професійної освіти. Посада керівника є строковою – 6 років, з правом повторного обрання.
Для забезпечення процесів децентралізації управління системою профосвіти:
- розмежування повноважень органів центральної та місцевої державної влади, органів місцевого самоврядування, органів громадського самоврядування;
- створення регіональних рад професійної освіти. Це буде консультативно-дорадчий орган в регіоні, в який входитимуть місцеві роботодавці. Передбачається, що він надаватиме консультації щодо впровадження політики у сфері професійної освіти;
- зміна підходу до ліцензування освітньої діяльності у сфері професійної освіти – передача права здійснювати таке ліцензування на регіональний рівень.
Останні коментарі