«Освітній маркер» – учасник форуму NewEdu

Тренінги та майстер-класи від експертів з усього світу, інтерактивні івенти та фахові дискусії – у Харкові стартував  ІІ Міжнародний освітній форум «NewEdu». Захід триватиме три дні, з 28 по 30 березня. Головними темами форуму є сучасні освітні тренди, Нова українська школа, інклюзивна, альтернативна та STEM-освіта.

«NewEdu» – це найбільший комунікативний майданчик в Україні, де обмінюються досвідом і думками провідні освітяни з понад десятка країн світу. В числі спікерів форуму – австралійка Фіона Форбс, яка очолює Міжнародну конфедерацію директорів шкіл (ІСР), литовський психолог і письменниця Ілона Бумблаускене, британка Деніз Балмер, яка викладає в Інституті освіти університетського коледжу Лондона, голова комітету законодавства в сфері загальної середньої освіти Фінляндії Арі Покка.

Відкриваючи захід, координатор форуму Юлія Павіченко наголосила, що його метою є саме спілкування та налагодження контактів для подальшої плідної співпраці, втілення кращих освітніх практик у життя. Українським педагогам дійсно є чому повчитися у своїх закордонних колег. Наприклад, в Україні впровадження інклюзивної освіти лише починається, тоді як в Ізраїлі цей напрямок розвивають вже впродовж тридцяти років. Як результат – діти з особливими освітніми потребами виростають у соціалізованих та інтегрованих у суспільство дорослих. Дівчата з синдромом Дауна працюють у мерії Єрусалиму секретарками, а молоді люди з аутизмом успішно служать в елітних військах ізраїльської армії.

«Особливості людини з аутизмом, такі як звертати увагу на дрібні деталі, посидючість, здатність тривалий час займатися якоюсь рутинною роботою, дозволяють їм робити те, що звичайний військовий, звичайний солдат через годину вже втомлюється робити», – розповідає психолог Психологічної служби мерії Єрусалиму Ольга Цин.

Втім, зарубіжні експерти не плекають ілюзій щодо швидких змін в українській освіті. Голова комітету законодавства в сфері загальної середньої освіти Фінляндії Арі Покка зазначає: пройдуть десятки років, поки українська школа досягне рівня фінської. Принаймні, у самих фінів пішло півстоліття на те, щоб досягти нинішнього результату.

«У порівнянні з Україною учні в фінських школах більш самостійні та активні в освітньому процесі, вони не є пасивними здобувачами знань. Вчителі також більш незалежні, вони самі вирішують, які методики застосовувати для навчання. А директори шкіл проходять спеціальну підготовку, перш ніж стати директорами. Та й самі школи набагато краще оснащені технічно», – констатує пан  Покка.

У програмі цьогорічного форуму – численні панельні дискусії, тематичні івенти, екскурсії, тренінги, комунікаційні хвилі, також на заході діє ярмарок навчальної літератури від провідних українських видавництв,  інтерактивний STEM-майданчик від молодих харківських вчених і виставки пропозицій від партнерів щодо модернізації роботи освітніх закладів. Громадська організація «Освітній маркер» уважно стежить за перебігом форуму і вивчає представлені на ньому освітні цікавинки – деякі матеріали заходу пізніше будуть оприлюднені на нашому сайті.