Школярі з 20 міст України пройшли навчання з медіаграмотності

Журналісти, режисери та медіафахівці з Німеччини та України впродовж кількох місяців навчали школярів основам критичного мислення та роботі з інформацією. Разом з експертами діти опанували навички фактчекінгу та створили більше сорока власних міні-проєктів на соціально важливу тематику. Кращі роботи проєкту «Розвиток медійної грамотності учнів» визначили 28 січня в Києві.

Учасниками проєкту стали учні 9-11 класів з 20 міст України, зокрема Львова, Івано-Франківська, Тернополя, Житомира, Харкова, Чернігова, Дніпра, Полтави, Одеси, Хмельницького, Вінниці, Миколаєва, Білозерська та Костянтинівки (Донецька обл.).

«Нас дійсно вразили інтерес учнів до медіаграмотності, їх бажання розібратися , як це відбувається, їх цікавість та готовність зануритись у власні дослідження. Теми, які вони обрали – глибокі та важливі, вони серйозні, та як і молодь інших країн – вони дбають про майбутнє, думають про виклики, що їх очікують. Ситуація в Україні нас дуже хвилює, це неймовірне навантаження, яке зараз також на плечах молодого покоління. Ми повинні виховувати їх стійкість до дезінформації, розвивати їхнє критичне мислення», – зазначила керівниця проєкту Internationales Haus Sonnenberg Ольга Пішель.

Впродовж літа та осені 2021 року школярів навчали медіаграмотності німецькі та українські фахівці, серед них – німецький режисер-документаліст Маркус Вельш і журналістки фактчекінгового проєкту «StopFake» Аліна Мосендз та Ольга Юркова. У співпраці з професіоналами діти створили власні медіапроєкти: відео, інтерв’ю, короткі документальні фільми на тему боротьби з корупцією, охорони довкілля, історичної пам’яті, здоров’я.

Кращими роботами стали відеорепортаж «6 кілометрів до війни», знятий учнями школи № 1 м. Костянтинівки Донецької обл., та документальний фільм учнів КМДШ м. Львова «Голокост у Львові. Слідами євреїв-втікачів».

Ознайомитись з усіма медіапроєктами учасників можна за цим посиланням.

«Мене здивувало, наскільки різноманітною та гарною була підсумкова робота студентів. Особливо мене вразили медіапроєкти та фільми на екологічні та історичні теми. Були також чудові роботи про місцеві проблеми, споживання ЗМІ та освіту щодо пандемії Covid-19. Це демонструє, що світ із кращою інформаційною культурою вимагає багато роботи та кмітливих досліджень. Студенти це вражаюче продемонстрували», – каже режисер-документаліст, автор концепції і тренер проєкту Маркус Велш.