МОН: підхід до відбору підручників кардинально зміниться

Міністерство освіти і науки України розпочало перегляд чинної системи експертизи шкільних підручників, а також планує запровадити апробацію підручників перед їх масовим виданням. Про це йдеться в офіційний заяві МОН щодо ситуації з якістю навчальної літератури.

Міністерство вже доручило профільним науковим установам опрацювати питання зміни процедури й змісту експертної оцінки підручників під час їх конкурсного відбору, а також поставило перед ними першочергові завдання:

  • посилити співпрацю з Національною академією наук, Національною академією педагогічних наук і закладами вищої освіти, які займаються питаннями підручникотворення;
  • забезпечити створення потужної бази експертів, щоб підвищити якість експертного оцінювання підручників ;
  • відновити процес апробації підручників перед їх масовим запровадженням;
  • унормувати можливість громадського обговорення підручників на другому етапі конкурсу перед їх масовим виданням.

«Зусилля Міністерства також будуть спрямовані на вдосконалення порядку організації навчання експертів, які відбирають підручники. Вони мають отримувати належну оплату за свою роботу та нести відповідальність за контент, – йдеться у заяві МОН. – Також зауважимо, що мають місце факти недобросовісного виконання зобов’язань деякими видавництвами, які економлять на фахових редакторах і, користуючись ситуацією терміновості, допускають до видання неякісно вичитані підручники. Хоча за угодою, укладеною з видавництвами, саме на них та авторів покладається відповідальність за якість підручників. Тому МОН пропонуватиме підвищити рівень відповідальності видавництв щодо якісної підготовки підручників за кошти державного бюджету».