PISA: конкуренція між школами не впливає на успішність учнів

Конкуренція між школами за учнів не сприяє їх успішності в навчанні, натомість вона посилює соціально-економічну сегрегацію серед учнів. Про це свідчать останні результати міжнародного дослідження PISA, які оприлюднив Український центр оцінювання якості освіти.

У звіті зазначено, що середні показники учнівської успішності освітніх систем, де майже всі підлітки відвідують школи, що конкурують між собою за залучення учнів, та освітніх систем, де шкільна конкуренція не поширене явище, є схожими.

«Освітні системи з низьким рівнем конкуренції між школами часто мають високий рівень соціальної інклюзії (тобто учні різних соціальних груп відвідують ті самі школи). І навпаки, у системах, де батьки можуть обирати школи, а самі школи конкурують між собою за учнів, у школах часто спостерігається вищий рівень соціального розшарування», – йдеться у документі.

Повна версія звіту тут – PISA_in-focus_42.