Розроблено порядок підвищення кваліфікації педпрацівників

МОН винесло на громадське обговорення проект урядової постанови «Про затвердження порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». Документ визначає механізми, види, форми, тривалість, періодичність і джерела фінансування підвищення кваліфікації педагогів. Зауваження та пропозиції до проекту можна надсилати до 7 червня на адресу МОН (01135 м. Київ, проспект Перемоги, 10) або на e-mail: i_baluba@mon.gov.ua.

Передбачається, що педагогічні працівники підвищуватимуть свою кваліфікацію не рідше одного разу на п’ять років. Форми можуть бути різні: інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці (на виробництві), допускається їх поєднання. Згідно з документом, основними видами підвищення кваліфікації є навчання за відповідною програмою, стажування, а також участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.

Порядок визначає, що педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію як в Україні, так і за кордоном, окрім держави, що визнана Верховною Радою державою-агресором чи державою-окупантом. Підвищувати кваліфікацію можна у закладі освіти або за допомогою іншої юридичної особи (наукової установи, громадської організації тощо) чи фізичної особи (фізичної особи-підприємця). Обов’язкова умова – обрана програма підвищення кваліфікації має бути розміщена на Національній освітній електронній платформі.

Основними напрямами підвищення кваліфікації є:

  • предметна (професійна) компетентність (знання навчального предмету, фахових методик, технологій);
  • формування спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених ч. 1 статті 12 закону України «Про освіту»;
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
  • створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
  • використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібербезпеку;
  • мовленнєва компетентність;
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти);
  • управлінська компетентність (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їх заступників).

Повна версія документу – 2019.04.25 – Проект Порядку ПК П НПП_ГО.