Реформи школи не буде, якщо не зміниться вчитель – Хобзей

Щоб Нова українська школа дала результати, необхідно, щоб вчителі почали працювати по-новому. Водночас МОН не перевірятиме, чи дотримуються педагоги принципів НУШ, а запровадить супервізію – наставництво.     

Про це в інтерв’ю інтернет-виданню Opinionua сказав заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей. Розповідаючи про реформу НУШ, він наголосив, що МОН запустило процес перетворення авторитарної школи, побудованої по вертикалі, на педагогіку партнерства.

«Я завжди казав і казатиму, що не буде жодних змін чи реформи школи, якщо не зміниться вчитель, якщо він не почне працювати по-новому. Якщо вчитель не поважатиме гідність дитини, якого б вона віку не була, гідність батьків і своїх колег. Якщо не буде нарівні з дітьми. Учитель, з одного боку, має бути лідером і мотивовувати дітей, зацікавлювати їх, а з іншого – мусить це робити настільки віртуозно, щоб дитина не відчувала жодного тиску на себе. Тобто навчальний процес дасть результат лише тоді, коли співпадатимуть мотивація дитини вчитися та мотивація вчителя викладати. Якщо не буде бодай однієї з цих складових, матимемо проблеми. Якщо не буде жодної – не буде й результату, не те що очікуваного, а взагалі ніякого», – зазначив заступник міністра.

«Щодо того, що не всі викладають по-новому, то з цим треба працювати. І тут ми знову повертаємося до директора й до завуча – саме від них залежить, як буде організовано навчальний процес у конкретній школі. Вони є зараз працедавцями цієї людини. Тобто, з одного боку, ти не можеш звільнити людину за те, що вона, скажімо, не перейнялася філософією НУШ. Немає такої статті у трудовому законодавстві. І це всі знають, – зауважив Павло Хобзей. – Але що можна зробити: можна цю людину перевести на групу подовженого дня, зберігаючи ту кількість годин, яку вона має. І ці речі повинна робити адміністрація школи, тому що директор управі при збереженні навантаження давати ті чи інші доручення. Важлива й позиція батьків, які можуть здійснювати певний тиск знизу, допомагаючи вчителеві змінюватися».

Водночас заступник міністра наголосив, що не можна звинувачувати вчителів у небажанні змінюватися та робити щось нове – їм треба допомогти перелаштуватися.

«Саме для цього міністерство зараз і запроваджує супервізію. На засіданні Кабінету міністрів 5 грудня було внесено зміни до постанови, щоб ми могли проплатити роботу тренерів. Я вже спілкувався з учителями початкових класів, яким філософія НУШ припала до душі та які вже самі можуть бути тренерами…Тому не треба на цьому етапі звинувачувати вчителів, що вони чогось не хочуть робити – просто ще не встигли перебудуватися. Тому оцей тренер, який має прийти, правильно оце все вибудовує, і допоможе своєму колезі це осягнути», – сказав Павло Хобзей.