Індивідуальні зустрічі замість батьківських зборів: досвід Києва

Київський Департамент освіти і науки проводить у столичних школах експеримент з провадження альтернативних форм взаємодії вчителів, адміністрацій закладів з батьками. Замість традиційних батьківських зборів освітянам запропонували впровадити настановчі конференції, індивідуальні зустрічі, тренінги та інше. Експеримент розпочався рік тому – про те, що з цього вийшло, можна дізнатися зі статті на порталі «Нова українська школа», яку підготували Галина Титиш і Вікторія Топол.

Головна мета запропонованих змін – це налагодження спілкування батьків із закладом освіти в контексті шкільного життя їхньої дитини. Як розповіла директор столичного Департаменту освіти і науки Олена Фіданян, було розроблено три моделі проведення батьківських зборів:

  1. Настановча батьківська конференція – проводиться у вересні, на початку навчального року, для всіх батьків. На зустрічі в актовій залі адміністрація та працівники школи презентують освітні послуги та плани на навчальний рік. Потім батьки розходяться за різними локаціями: їдальня (наприклад, яке меню буде в дітей); спортивна зала (вчителі фізкультури та керівники гуртків і секцій розповідають про свою роботу); бібліотека (бібіліотекар розповідає, яку допомогу тут може отримати дитина), медичний пункт та інші локації, де батьки можуть задовільнити всі свої зацікавленості.
  2. Індивідуальні зустрічі «віч-на-віч з родиною» (листопад-грудень, квітень-травень). Для таких зустрічей вчитель має підготувати результати успішності конкретної дитини, її індивідуальні досягнення.
  3. Довільні форми спілкування з батьками (батьківські уроки, тренінги, родинні гостини зустрічі з кавою, майстер-класи та інше). У київському Департаменті освіти запропонували орієнтовні теми, на які можна говорити з батьками: «Усе про НУШ», «Вікові кризи дитини», «На порозі дорослості».