Фахівці з Ізраїлю проведуть в Україні семінари з інклюзії

Для українських вчителів, директорів шкіл та керівників інклюзивно-ресурсних центрів буде організовано цикл лекцій та практичних семінарів за участі ізраїльських фахівців з інклюзії. Як повідомляє прес-служба МОН, навчання розпочнеться наприкінці жовтня та триватиме два тижні. Орієнтовно заняття проводитимуться у чотирьох містах – Києві, Львові, Одесі та Запоріжжі.

«Ми думатимемо над тим, які елементи інклюзивної освіти Ізраїлю було б доречно запровадити й в Україні. Зараз наша інклюзивна освіта динамічно розвивається і це відкриває додаткові можливості. Якщо у 2016-2017 році на інклюзії навчалося майже 4500 учнів, то у 2017-2018 їх вже було приблизно 7500, а разом зі спеціальними класами в звичайних школах це 12179 дітей. По всій Україні активно створюються інклюзивно-ресурсні центри. Наша ціль – не просто посадити дитину з особливими освітніми потребами в клас, а забезпечити їй якісну освіту та соціальну інтеграцію», – каже генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова.

Домовленість про проведення навчання була досягнута після поїздки української делегації до Ізраїлю за програмою MASHAV. В ході візиту представники України ознайомилися з системою інклюзивної освіти Ізраїлю, а також з досвідом щодо інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у суспільство. Зокрема, в країні діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах.

Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя.

В Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від народження до 21 року, створені недержавними організаціями. У таких закладах окрім персоналу працюють також волонтери, і тільки на 40 %  ці центри фінансуються державою. В МОН України вважають, що це гарний приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства.