В Україні апробують освітню програму SEE Learning

З нового навчального року у 25 школах по всій Україні запровадять пілотний проект SEE Learning — програму соціального, емоційного та етичного навчання. Цю програму розробила міжнародна команда вчених на базі Університету Еморі (США) за участі лауреата Нобелівської премії миру Далай-лами XIV. В Україні проект SEE Learning буде реалізовувати освітній рух EdCamp Ukraine за підтримки МОН, повідомляє прес-служба EdCamp Ukraine.

Які школи візьмуть участь у проекті, буде визначено шляхом конкурсного відбору після  Національної (не)конференції EdCamp Ukraine 2019 у Харкові. Принцип такий: один регіон — одна школа. Згодом ці заклади стануть фундаментом для подальшого впровадження SEE Learning. Презентація проекту та набір шкіл-учасниць стартує 7-9 липня на V Національній (не)конференції EdCamp Ukraine.

Автори SEE Learning пропонують у своїй програмі п’ять інновацій:

Завдяки гнучкості програми її можна використовувати як окремий предмет або в процесі інших уроків чи на позакласних заняттях.

«Це 20-40-хвилинні заняття, поділені на сім розділів. Для кожної вікової групи уже створено понад 40 уроків, яких вистачить на рік-два роботи. Вони містять чіткі методичні інструкції та прості, іноді ігрові, завдання для класу, на підготовку до яких педагогу потрібно менше як пів години», — розповідає радник міністерки освіти та науки України, засновник руху EdCamp Ukraine Олександр Елькін.

Наразі в Україні SEE Learning випробовують у двох приватних школах: Ліко-школа і DEC School у Києві. Щодо всеукраїнського пілотного проекту, то конкурсний відбір закладів завершиться у серпні, а восени почнеться навчання педагогів.

«Що це дасть дітям? Навички та якості, необхідні у XXI столітті. Менше егоїзму та більше відповідальності для майбутнього покоління, уміння працювати в команді, розуміти інших людей та самих себе», – зазначає радник очільниці МОН.

Довідково. Social, Emotional and Ethical Learning вважається результатом розвитку ідей соціально-емоційного навчання (Social and Emotional Learning), яке розробив відомий американський психолог, письменник і науковий журналіст The New York Times Деніел Гоулман. Розробкою SEL займались у Єльському університеті (Нью-Гейвен, Коннектикут, США) та Іллінойському університеті у Чикаго (Іллінойс, США). Результати 18 років впровадження цього методу такі: серед 270 000 школярів академічна успішність покращилась на 11 %, бійки та цькування стали рідшими на 10 %.