Оновлено положення про спецшколу та навчально-реабілітаційний центр

Ширші можливості, співпраця з ІРЦ та більше послуг для дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків. Внесено зміни до положень про спеціальну школу та про навчально-реабілітаційний центр. Відповідну постанову № 1132 від 3 листопада ухвалив Кабінет міністрів України.

Внесені зміни спрямовані на підтримку освіти дітей з ООП та впровадження інклюзивної освіти, повідомив на своїй сторінці в Facebook один з ініціаторів цих змін народний депутат Павло Сушко.

Принципово важливо, що в новій редакції положення закріплено, що спеціальна школа є типом закладу загальної середньої освіти, а не інституційним закладом. Тобто спецшкола підпорядковується МОН, а не Мінсоцполітики. Крім того, спеціальну школу визнано комунальним закладом і бюджетною установою.

Як пояснив Сушко, оновлене положення про спецшколу передбачає такі новації:

– спеціальна школа тепер може надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги не тільки своїм учням, але й учням інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та дітям, які не охоплені освітою;

– спецшкола може консультувати щодо того, як організувати навчання дітей з ООП в інклюзивних та спеціальних класах (групах) дитсадків і шкіл;

– консультативну допомогу від спецшколи можуть отримати батьки дітей з ООП;

– спецшкола може створювати 12 і 13 класи для забезпечення здобуття профільної середньої освіти учнями з порушеннями інтелектуального розвитку;

– передбачено можливість для спецшколи надавати реабілітаційні послуги/допомогу на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження з медичної практики;

– спеціальна школа може мати у своєму складі філії;

– передбачено наявність асистента вчителя та/або асистента вихователя групи продовженого дня в класах для учнів з помірними порушеннями інтелектуального розвитку, із розладами аутичного спектра, а також у початкових класах для дітей зі сліпотою та глухотою;

– у спецшколі дитину може супроводжувати асистент учня – соціальний робітник або його батьки;

– розширено спектр корекційно-розвиткових послуг, які може надавати спецшкола (кінезіо-, ерго-, арома-, тепло-, анімалотерапія, масаж та інше);

– для дітей, які навчаються у спецшколі без перебування в пансіоні,  можуть створюватися групи продовженого дня;

– спеціальна школа може мати у своєму складі пансіон як структурний підрозділ.

 

Нова редакція положення про навчально-реабілітаційний центр передбачає такі зміни:

  • НРЦ може проводити для педагогічних працівників закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батьків дітей з ООП семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності;
  • НРЦ може забезпечувати проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей;
  • НРЦ може створювати окремі класи для навчання осіб з ООП, які не мають складних порушень розвитку.