Ширші можливості, співпраця з ІРЦ та більше послуг для дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків. Внесено зміни до положень про спеціальну школу та про навчально-реабілітаційний центр. Відповідну постанову № 1132 від 3 листопада ухвалив Кабінет міністрів України.
Внесені зміни спрямовані на підтримку освіти дітей з ООП та впровадження інклюзивної освіти, повідомив на своїй сторінці в Facebook один з ініціаторів цих змін народний депутат Павло Сушко.
Принципово важливо, що в новій редакції положення закріплено, що спеціальна школа є типом закладу загальної середньої освіти, а не інституційним закладом. Тобто спецшкола підпорядковується МОН, а не Мінсоцполітики. Крім того, спеціальну школу визнано комунальним закладом і бюджетною установою.
Як пояснив Сушко, оновлене положення про спецшколу передбачає такі новації:
– спеціальна школа тепер може надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги не тільки своїм учням, але й учням інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та дітям, які не охоплені освітою;
– спецшкола може консультувати щодо того, як організувати навчання дітей з ООП в інклюзивних та спеціальних класах (групах) дитсадків і шкіл;
– консультативну допомогу від спецшколи можуть отримати батьки дітей з ООП;
– спецшкола може створювати 12 і 13 класи для забезпечення здобуття профільної середньої освіти учнями з порушеннями інтелектуального розвитку;
– передбачено можливість для спецшколи надавати реабілітаційні послуги/допомогу на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження з медичної практики;
– спеціальна школа може мати у своєму складі філії;
– передбачено наявність асистента вчителя та/або асистента вихователя групи продовженого дня в класах для учнів з помірними порушеннями інтелектуального розвитку, із розладами аутичного спектра, а також у початкових класах для дітей зі сліпотою та глухотою;
– у спецшколі дитину може супроводжувати асистент учня – соціальний робітник або його батьки;
– розширено спектр корекційно-розвиткових послуг, які може надавати спецшкола (кінезіо-, ерго-, арома-, тепло-, анімалотерапія, масаж та інше);
– для дітей, які навчаються у спецшколі без перебування в пансіоні, можуть створюватися групи продовженого дня;
– спеціальна школа може мати у своєму складі пансіон як структурний підрозділ.
Нова редакція положення про навчально-реабілітаційний центр передбачає такі зміни:
- НРЦ може проводити для педагогічних працівників закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батьків дітей з ООП семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності;
- НРЦ може забезпечувати проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей;
- НРЦ може створювати окремі класи для навчання осіб з ООП, які не мають складних порушень розвитку.
Останні коментарі