З 2022 року для учнів з ООП запроваджуються рівні підтримки у школах – новий Порядок інклюзивного навчання

Кабмін затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в школах, який передбачає  запровадження 5 рівнів підтримки учнів залежно від їхніх індивідуальних потреб і можливостей. Документ набуде чинності з 1 січня 2022 року, повідомляє пресслужба МОН.

Зокрема, будуть визначатися ступені прояву труднощей у навчанні, відповідно до яких дітям із особливими освітніми потребами надаватиметься той чи інший рівень підтримки.

Якщо в учнів виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня. Якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини. Вже тоді визначатиметься, який рівень підтримки буде отримувати такий учень.

Другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву).

Третій рівень надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву).

Відповідно, четвертий  – дітям з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву. Учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень.

Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб. Якщо учні одного року навчання мають отримувати підтримку другого-п’ятого рівнів, то вони розподіляються пропорційно між класами:

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.