Інклюзія в садочках: для дітей запроваджено 5 рівнів підтримки

В залежності від ступеня прояву освітніх труднощів у дитини, яка відвідує дитячий садок, їй надаватиметься відповідний рівень підтримки. Диференційований підхід запроваджується згідно зі змінами, що внесені 28 липня до постанови Кабміну «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти».

За інформацією пресслужби уряду, передбачається 5 рівнів підтримки:

«Від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі) у дітей, яким надаватиметься підтримка першого рівня (визначається та надається у закладі освіти), до труднощів V, найтяжчого ступеня прояву, тобто дітям надаватиметься підтримка другого-п’ятого рівня (визначається фахівцями ІРЦ та зазначається у Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини)».

Збережено норму про максимальну кількість дітей з ООП в інклюзивних групах – три дитини в одній групі, однак тепер враховується рівень необхідної їм підтримки. Зокрема, в групі може бути:

  • не більше однієї дитини, яка потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох дітей, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох дітей, які потребують другого рівня підтримки.

Згідно з оновленою постановою, якщо у висновку ІРЦ не зазначено рівень підтримки, якої потребує дитина, тоді вона розподіляється у групу з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень.

«Для дошкільнят, труднощі у яких було виявлено під час навчання в закладі дошкільної освіти (їх помітив уважний вихователь, вони незначні і заклад може докласти власних зусиль для їх подолання), за рішенням закладу освіти може надаватись підтримка першого рівня. Для цього за письмовою заявою батьків керівник дитсадка утворює команду психолого-педагогічного супроводу, яка визначає обсяг такої підтримки. Якщо ж зусиль закладу буде недостатньо і дитині потрібна буде спеціальна допомога, заклад рекомендуватиме батькам звернутись до ІРЦ для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини», – пояснили в пресслужбі Кабміну.

Незалежно від визначеного рівня підтримки для всіх дітей з ООП команда психолого-педагогічного супроводу складає індивідуальну програму розвитку, а за потреби – ще й  індивідуальний навчальний план.