МОН оновило положення про спецшколи та про ІРЦ: що зміниться

Міносвіти України розробило проєкти нових положень про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр, а також зміни до положення про інклюзивно-ресурсний центр. Незабаром ці документи будуть ухвалені, повідомляє пресслужба міністерства.

Крім того, розроблено порядок проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти. Про це заявила заступниця міністра освіти і науки Віра Рогова, виступаючи на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука». При цьому вона не уточнила, які саме зміни будуть внесені в положення про ІРЦ.

Оновлена нормативно-правова база розширить можливості спеціальних закладів загальної середньої освіти щодо надання освітніх послуг дітям з ООП та створення відповідного освітнього середовища, зазначають у МОН.

Зокрема, згідно з новими положеннями, спецшколи та навчально-реабілітаційні центри матимуть право:

  • відкривати 11-13 класи на рівні профільної середньої освіти для дітей зі складними порушеннями розвитку;
  • створювати окремі класи для дітей, що мають розлади аутичного спектру, використовувати для таких дітей засоби альтернативної комунікації;
  • надавати дітям, які не є учнями школи, корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (допомогу) за договорами;
  • створювати структурні підрозділи, зокрема дошкільний підрозділ і пансіон.

Раніше очільник МОН Сергій Шкарлет озвучив позицію міністерства, згідно з якою діти зі сліпотою, глухотою, інтелектуальними порушеннями та складними (комбінованими) порушеннями розвитку мають навчатися у спецшколах та навчально-реабілітаційних центрах, а діти з затримкою психічного розвитку, але без інтелектуальних порушень – в інклюзивних класах і групах звичайних шкіл, дитячих садочків. Ця заява міністра викликала неоднозначну реакцію суспільства. Зокрема, багатьма ця ініціатива була сприйнята як згортання розвитку інклюзивної освіти в Україні.