Впровадження НУШ у 5-9 класах: МОН запускає експериментальний проєкт

Для продовження реформи «Нова українська школа» у базовій школі Міносвіти розпочинає проєкт-експеримент із розробки навчально-методичного забезпечення для вчителів. Про це йдеться у наказі МОН № 406 від 2 квітня (Nakaz_406_02_04_2021).

Зокрема, в межах проєкту планується розробити:

  • навчально-методичне забезпечення для реалізації нового Держстандарту базової середньої освіти;
  • організаційно-методичний інструментарій для вчителів базової школи на засадах НУШ;
  • Типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників, дистанційних курсів підготовки педагогічних працівників;
  • систему оцінювання навчальних досягнень учнів;
  • виховну складову освітнього процесу згідно з концепцією НУШ.

Експеримент передбачає апробацію системи оцінювання та перевірку виховної складової.

Проєкт буде реалізовуватися в три етапи:

  1. Організаційно-підготовчий (квітень-жовтень 2021 року). Створення робочої групи для науково-методичного супроводу експерименту, розробка навчальних і методичних матеріалів, проведення тренінгів для регіональних тренерів і адміністрацій шкіл, підготовка вчителів-учасників проєкту.
  2. Формувальний (листопад 2021 – червень 2026). Розробка, апробація та коригування навчально-методичного забезпечення, наставницька підтримка вчителів, підготовка інструктивно-методичних матеріалів щодо системи оцінювання і нових вимог до проведення ДПА, моніторинг досягнення очікуваних результатів навчання учнів.
  3. Узагальнюючий (липень 2026 – грудень 2027 року). Узагальнення результатів проєкту та формування висновків, коригування навчальних матеріалів, моніторингове дослідження досягнення очікуваних результатів навчання учнів 9-х класів, а також підготовка та видання навчальних і методичних матеріалів за результатами проєкту.

«В межах проєкту також заплановано формування та навчання регіональних тренерських груп з усіх освітніх галузей, а також внесення змін до освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів педагогічних закладів вищої освіти щодо розвитку професійної компетентності у роботі з учнями базової школи», – повідомляє пресслужба МОН.