Розвиток НУШ та інклюзії – пріоритети МОН у 2021 році

Продовження реформи НУШ на рівні базової середньої освіти та розвиток інклюзивного навчання – це одні з ключових пріоритетів МОН. Про пріоритети та завдання на 2021 рік розповів міністр освіти і науки Сергій Шкарлет на засіданні профільного комітету Верховної Ради 3 лютого.

Зокрема, за словами очільника МОН, основними завданнями у межах реформи «Нова українська школа” на 2021 рік є:

  • створення максимально безпечних умов для учасників ЗНО під час тестування;
  • затвердження дорожньої карти впровадження профільної середньої освіти;
  • забезпечення професійної орієнтації учнів у закладах загальної середньої освіти, зокрема осіб з ООП, що сприятиме їхньому подальшому працевлаштуванню;
  • запровадження педагогічної інтернатури з 20%-вою доплатою за наставництво;
  • формування освітньої мережі в умовах децентралізації освіти;
  • реалізація програми «Спроможна школа для кращих результатів», на яку спрямовано 1 млрд грн;
  • організація якісного видання та доставки підручників для 4-х, 8-х класів та посібників, зокрема підручників шрифтом Брайля.

«Ми також будемо й надалі сприяти професійному розвитку педагогів і формуванню освітньої мережі в умовах адміністративної реформи, розбудовувати сучасне безпечне освітнє середовище та забезпечувати учнів і педагогів електронними освітніми ресурсами», – повідомив Шкарлет.

У сфері інклюзивної освіти ключовими завданнями МОН на 2021 рік є:

  • затвердження Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2021-2031 рр.;
  • запровадження диференційованого підходу до забезпечення інклюзивної освіти;
  • забезпечення доступності закладів освіти для осіб з ООП шляхом створення та функціонування інклюзивних класів і груп;
  • трансформація мережі спеціальних закладів освіти;
  • удосконалення системи автоматизованої роботи інклюзивно-ресурсних центрів;
  • створення шкіл при дитячих лікарнях;
  • забезпечення тимчасової підтримки в освітньому процесі дошкільників та учнів, які цього потребують.