Школи купуватимуть для учнів з ООП гаджети – ними можна буде користуватися вдома під час «дистанційки»

Для школярів з особливими освітніми потребами закуповуватимуться планшети та корекційно-розвиткові набори, які можна буде брати зі школи для користування вдома під час дистанційного навчання та канікул. Кошти на це передбачені в держбюджеті – мова йде про окрему програму на підтримку дітей з ООП, повідомляє пресслужба МОН.

Можливість закуповувати гаджети та давати їх дітям додому прописана у постанові Кабміну «Про затвердження порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти», яку було затверджено 9 грудня. Згідно з документом, дозволяється:

  • закладам освіти закуповувати допоміжні засоби для спільного користування, за наявності кількох учнів з однаковими категоріями особливих освітніх потреб та за згоди їхніх батьків (це дає можливість ефективно використовувати кошти й збільшити обсяг спеціальних засобів для дітей);
  • дітям з ООП брати індивідуальні допоміжні засоби для користування ними вдома (під час дистанційної форми навчання, канікул тощо).

«У зв’язку з новими реаліями, спричиненими пандемією COVID-19, у дітей з особливими освітніми потребами виникли ще більші потреби у використанні планшетів, сенсорних дощок, корекційно-розвиткових наборів вдома. На численні запити батьків, керівників шкіл, а також з урахуванням важливості проблематики в цілому затвердженим документом встановлені відповідні норми», – пояснив керівник МОН Сергій Шкарлет.

Він також повідомив, що у держбюджеті на 2021 передбачено окрему бюджетну програму на підтримку дітей з особливими освітніми потребами в розмірі 505 млн грн. 30 % цієї суми  можна використовувати на закупівлю допоміжних засобів.

Довідково. Допоміжні засоби для навчання – це пристрої, обладнання, засоби та технології, що використовуються з технічною, дидактичною, методичною, функціональною, навчально-розвивальною, ігровою, комунікативною метою для покращення навчальної діяльності, розвитку навичок комунікації та забезпечення надання особам з ООП підтримки в освітньому процесі. Такі засоби зазначаються в індивідуальній програмі розвитку та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку дитини, що надав Інклюзивно-ресурсний центр.