Як створити в громаді орган управління освітою – порадник зі зразками документів

Для голів ОТГ та освітніх управлінців розробили порадник із покроковою інструкцією, як створити у громаді орган управління освітою та прийняти у комунальну власність заклади освіти. Видання також містить зразки необхідних для цього типових документів. Завантажити його можна тут.

Порадник «Створюємо орган управління освітою в громаді» розроблений та надрукований в рамках швейцарсько-українського проєкту DECIDE (Децентралізація для розвитку демократичної освіти). Видання презентували 3 грудня під час старту кампанії «Освіта у нових громадах від А до Я», яку запустило МОН спільно з проєктом DECIDE, Мінрегіоном і Всеукраїнською асоціацією ОТГ.

«Швейцарія підтримує українських партнерів для того, щоб у кожній громаді діти мали рівний доступ до якісної освіти. На громади покладена велика відповідальність, і ми раді підтримати їх експертно у процесі створення кращої системи освіти на місцях», – зазначила Ніколь Рудер, директорка Швейцарського бюро розвитку і співробітництва в Україні.

Автори порадника пропонують такі 7 кроків для створення органу управління освітою в громаді:

  1. Внести зміни до чинної структури апарату ради та її виконавчих органів.
  2. Створити орган управління освітою і затвердити його положення.
  3. Призначити керівника і врегулювати трудові відносини з іншими працівниками.
  4. Провести державну реєстрацію органу управління освітою як юридичної особи і взяти його на облік у ДПС як платника податків.
  5. Подати картки підписів до Управління державної казначейської служби України, зареєструватися в єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів.
  6. Затвердити посадові інструкції.
  7. Укласти та зареєструвати колективний договір.

Цей порадник – перший із шести, які планується видати в рамках кампанії «Освіта у нових громадах від А до Я». За інформацією МОН, її ключовими темами є формування органів управління освітою, фінанси, управління мережею закладів освіти, міжмуніципальне співробітництво, стратегічне планування і комунікація з громадськістю. В рамках кампанії заплановано видання 6 практичних порадників із шаблонами типових документів, проведення понад 30 вебінарів і консультативних сесій, розробка відеоінструкцій, інфографіки та чек-листів, а також обмін найкращими практиками громад.