МОН змінить систему експертизи підручників, аби підвищити їхню якість

При створенні підручників слід орієнтуватися на підхід, що використовується у завданнях PISA. Паралельно буде змінено систему експертизи підручників, щоб до шкіл не потрапляла навчальна література низької якості.  Про це в інтерв’ю РБК-Україна заявила міністерка освіти і науки України Ганна Новосад.

«Дуже важливо почати покращувати якість наших підручників. Це також стає зрозуміло з результатів PISA. Їхні тести – це щось геть відмінне від того, що є найчастіше у нашій школі. Це тестування вимірює вміння використовувати отримані знання у реальних ситуаціях. Там треба не просто знати формулу і виміряти рівняння. А маючи ці знання, розкрити їх в життєвих ситуаціях», – пояснила очільниця МОН.

«Цей підхід обов’язково повинен розкриватися у наших підручниках. Зараз це буде непростий виклик. Адже потрібно, маючи напрацьований новий зміст, вмотивувати авторські колективи робити підручники, щоб вони були інакшими. Тому потрібно зробити таку систему експертизи підручників, яка б не пропускала продукти низької якості», – наголосила міністерка.

Вона нагадала, що нещодавно розпочав роботу Український інститут розвитку освіти, який займатиметься впровадженням реформи Нова українська школа. У 2020 році ця установа в пілотному режимі візьме на себе ще й роботу з підручниками для четвертого класу. Зокрема, Інститут буде готувати новий підхід до експертизи, повідомила Новосад.