Освітяни Харківщини знають, як протидіяти булінгу – психолог

 

Шкільні психологи, соціальні педагоги та вчителі, які працюють в закладах освіти Харківської області, добре поінформовані щодо булінгу та успішно користуються сучасними методиками подолання конфліктів. Такий висновок зробила психолог ГО «Освітній маркер» Юлія Букіна після відвідин обласного педагогічного форуму в Харкові.

Нагадаємо, у складі робочої групи при МОН Юлія працювала над розробкою онлайн-курсу для вчителів з протидії булінгу. Як дитячий і сімейний психолог вона допомагає вирішувати конфліктні ситуації, що виникають у дітей в школі, надає консультації вчителям.

На педагогічному форумі, в рамках якого працювало 10 тематичних локацій, Юлія Букіна взяла участь у коворкінгу «Профілактика і вирішення конфліктів у освітньому середовищі: відновні практики». Ось її враження від заходу:

«Сподобався гарно спланований хід зустрічі. Трохи теорії, щоб нагадати,  що таке конфлікт, які чинники його виникнення існують.

Багато кейсів, коли можна розібрати реальні ситуації та потренуватися у обиранні конструктивних способів реагування.  Або які профілактичні заходи проводити, щоб попередити спалах конфлікту. Упродовж розглядання кейсів мене вразив відгук психологів та соціальних педагогів. Люди ділилися своїм досвідом при розв’язанні схожих ситуацій, розповідали інші, але дуже гострі історії. Зі слів багатьох освітянок, часто у шкільних конфліктах може потерпати вчитель, а то й уся школа від загострення відносин.

Корисною була практична частина коворкінгу, коли організатори поділитися відновними практиками, які допомагають розв’язувати конфлікти екологічно та справедливо до кожної зі сторін. Практика медіації була мені знайома,  а от практика «Коло» стала відкриттям. Додала собі у скарбничку практичних інструментів».