МОН запропонувало школам теми для Першого уроку

Міністерство освіти і науки рекомендує педагогам присвятити Перший урок у 2019/2020 навчальному році ціннісно орієнтованій тематиці – толерантності, рівності, верховенству права, нетерпимості до корупції, лідерству, відповідальності тощо. Про це йдеться у листі МОН № 1/9-531 від 23 серпня (List_MON_531_23082019).

У міністерстві нагадують, що заклади освіти самостійно визначають конкретні теми уроків, обов’язково враховуючи вікові особливості учнів. Як зазначено у листі МОН, для дітей 1-4-х класів доречними будуть наступні теми:

  • «Поговоримо про дружбу»;
  • «Добро починається з тебе»;
  • «Чесність та довіра – основа добрих стосунків»;
  • «Як стати кращим»;
  • «Здоров’я природи – здоров’я людини» та ін.

З учнями 5-9-х класів пропонується обговорити такі теми:

  • «Ми – жителі планети Земля. Ми – рівні»;
  • «Щастя: пункт призначення чи спосіб подорожувати?»;
  • «Герої завжди поміж нас»;
  • «Що означає бути справедливим?»;
  • «Що означає бути лідером?»;
  • «Для чого людям совість?»;
  • «Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування» та ін.

Для учнів 10-11-х класів рекомендуються наступні теми:

  • «Правовий статус людини і громадянина в Україні»;
  • «Людина серед людей»;
  • «Свобода в житті людини та її межі»;
  • «Власний шлях до самореалізації або як стати особистістю»;
  • «Верховенство права: дороговказ чи лише декларація?»
  • «Корупція та фаворитизм як крадіжка твого майбутнього» та ін.

«Окремі з цих тем будуть доречними для проведення Першого уроку, надзвичайно важливої події для учнів, їхніх батьків та вчителів. Переконані, що уся освітянська спільнота поділяє думку, що при проведенні ціннісно орієнтованих уроків, яким, зокрема, є Перший урок у навчальному році, слід уникнути формалізму й заорганізованості, дати можливість дітям висловити свою думку, поділитися своїм внутрішнім світом. Принагідно інформуємо, що вчитель у межах академічної свободи сам обирає тематику Першого уроку та планує його проведення за власним сценарієм», – наголошують у МОН.

Міністерство закликає педагогів приділяти увагу вищезазначеним та іншим подібним темам впродовж усього освітнього процесу у школі. Це можуть бути окремі уроки, а також наскрізний (впровадження в усі предмети) та неформальний підходи (повсякденне спілкування вчителів, учнів і батьків).