Українські вчителі 62 % свого часу витрачають на роботу

У середньому протягом робочого тижня український вчитель витрачає на всі види діяльності, що пов’язані з учительською справою, майже 50 годин – це 62 % усього часу. Такі дані було отримано в ході дослідження, яке провела ініціатива EdCamp Ukraine спільно з Міністерством освіти і науки України.

В опитуванні взяло участь майже 8,5 тисяч вчителів з усієї України, які відповіли на 75 запитань. Приблизно третина опитаних – педагоги з сіл і селищ міського типу.

«Якщо відняти щоденний 8-годинний сон, то на вчителювання витрачається 62 % усього часу з понеділка до п’ятниці включно!», – зазначають організатори дослідження.

При цьому майже половина вчительства (49 %) воліє витрачати на підвищення кваліфікації більше часу, а от грошові ресурси педагоги готові вкладати менш охоче. Цікавий факт: 88 % опитаних вчителів жодного разу не підвищували свою кваліфікацію за кордоном (очно або дистанційно), а 71 % взагалі ніколи не подорожували іншими країнами з туристичною, навчальною або іншою метою.

В той же час більшість педагогів відкриті до змін (77 % повна або часткова згода) і в цілому підтримують реформу Нової української школи (67 %), а 62 % погоджуються з тим, що сертифікація вчительства має бути обов’язковою.

Мотивами для підвищення своєї кваліфікації вчителі називають:

  • власне бажання зростати професійно – 87%;
  • можливість відволіктися від рутини і отримати нові враження – 37%;
  • офіційні вимоги – 32%;
  • прагнення збільшити дохід – 27%;
  • просування кар’єрою – 24%.

 

Вчителі мають бажання розвиватися в таких напрямах: володіння іноземною мовою, профілактика професійного вигорання, створення нового освітнього простору, «наскрізні» навички (вирішення проблем, навчання протягом життя, робота в команді тощо), навички інформаційно-комунікаційних технологій для викладання, інтеграція дітей із особливими освітніми потребами до процесу навчання.

А заважає професійному зростанню вчителів те, що:

  • цікаві можливості професійного зростання занадто дорогі або їх взагалі неможливо собі дозволити – 43%;
  • недостатньо часу через сімейні обов’язки – 31%;
  • недостатньо сформована підтримка на рівні школи – 24%.

З повною версією флеш-буклету можна ознайомитися тут – df4ebb_de124300add04df89de38df25a2c3c45.