Інклюзія

Які типові труднощі виникають у шкіл при організації інклюзивного навчання?

Які типові труднощі виникають у шкіл при організації інклюзивного навчання?

Відсутність архітектурної доступності та ресурсних кімнат у школах, а також неготовність учителів працювати з дітьми з особливими освітніми потребами – найбільш розповсюджені проблеми при відкритті інклюзивних класів. Про це свідчать дані інституційних аудитів і результати опитування директорів шкіл, що проводилися Управлінням Державної служби якості освіти в Харківській області. Ці результати не є репрезентативними, однак вони демонструють основні тенденції, що стосуються розвитку інклюзивного навчання в Україні. Про це в програмі «Відкритий...

Read More

Майже 7 млрд грн: МОН закликає витратити залишки освітньої субвенції на зарплату вчителів і ремонти шкіл

Майже 7 млрд грн: МОН закликає витратити залишки освітньої субвенції на зарплату вчителів і ремонти шкіл

На рахунках місцевих бюджетів знаходиться 6 млрд 826,9 млн гривень залишків коштів за освітньою субвенцією – це дані на 1 липня 2021 року. Про це йдеться у листі МОН № 1/11-6072 від 16 серпня, який містить рекомендації щодо використання зекономлених коштів – Лист 1.11-6072 Зокрема, у міністерстві зазначили, що станом на 1 січня 2021 року обсяг залишків освітньої субвенції складав 5 млрд 322,7 млн грн. Те, що за останнє півріччя ця сума збільшилася, свідчить «про недостатню роботу розпорядників освітньої субвенції щодо спрямування...

Read More

Як організувати роботу в інклюзивному класі? Відео реальних уроків для вчителів

Як організувати роботу в інклюзивному класі? Відео реальних уроків для вчителів

Приклади з життя, що допоможуть педагогам ефективніше працювати з учнями з особливими освітніми потребами, дивіться у відеодобірках сайту «Нова українська школа». Це 17 роликів, що були відзняті протягом минулого навчального року під час уроків в інклюзивних класах. «На відео є приклади, як організувати спільну та індивідуальну роботу, та рекомендації про навчання дітей із різними порушеннями у початкових класах та молодшій середній школі», – зазначають автори добірки. Зокрема, це уроки англійської мови,  образотворчого та музичного...

Read More

Які підручники та програми рекомендовані МОН у 2021/2022 навчальному році – перелік

Які підручники та програми рекомендовані МОН у 2021/2022 навчальному році – перелік

Оприлюднено переліки навчальної літератури та програм, що рекомендовані профільним міністерством для використання у дитячих садочках, початкових і старших класах шкіл, закладах з навчанням мовами нацменшин. Відповідна інформація міститься у листі МОН № 1/9-404 від 9 серпня «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році», опублікованому на сайті Інституту модернізації змісту освіти. Завантажити його...

Read More

Президент підписав оновлений закон про ліцеї: основні зміни

Президент підписав оновлений закон про ліцеї: основні зміни

Засновувати ліцеї зможуть і громади, а самі заклади мають бути окремими юридичними особами та мати мінімум два класи за трьома профілями навчання. Такі зміни передбачає закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти», який підписав президент України Володимир Зеленський. Як повідомляє пресслужба МОН, цей закон вдосконалює окремі положення законів «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», зокрема сприяє впровадженню...

Read More

Інклюзія в садочках: для дітей запроваджено 5 рівнів підтримки

Інклюзія в садочках: для дітей запроваджено 5 рівнів підтримки

В залежності від ступеня прояву освітніх труднощів у дитини, яка відвідує дитячий садок, їй надаватиметься відповідний рівень підтримки. Диференційований підхід запроваджується згідно зі змінами, що внесені 28 липня до постанови Кабміну «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти». За інформацією пресслужби уряду, передбачається 5 рівнів підтримки: «Від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі) у дітей, яким надаватиметься підтримка першого рівня (визначається та надається у закладі...

Read More

Безлактозне молоко та соняшникова олія: внесено зміни до норм харчування у школах

Безлактозне молоко та соняшникова олія: внесено зміни до норм харчування у школах

Розширено перелік продуктів, які можна використовувати для організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення й відпочинку. Відповідні зміни до норм харчування прописані в постанові, яку 28 липня ухвалив уряд, повідомляє пресслужба Кабміну. Зокрема, групи продуктів, що використовуються для приготування їжі в школах, садках і дитячих таборах, доповнено такими позиціями: олія соняшникова та кукурудзяна, зернові культури (наприклад, гречка), плоди сушені (наприклад, шипшини), молоко безлактозне. «До внесення змін...

Read More

Як застосовувати МКФ для організації інклюзії? Безкоштовний курс підвищення кваліфікації для вчителів

Як застосовувати МКФ для організації інклюзії? Безкоштовний курс підвищення кваліфікації для вчителів

Педагогічні працівники початкової школи можуть безкоштовно пройти курси підвищення кваліфікації з організації інклюзивного освітнього середовища на онлайн-платформі «МКФ для інклюзивної освіти». Обсяг програми – 30 годин (1 кредит ЄКТС). За умови її успішного проходження (50 % і більше правильно виконаних практичних завдань) видається сертифікат про підвищення кваліфікації від Українського інституту розвитку освіти. Зареєструватися для участі можна за цим посиланням....

Read More

Внесено зміни до Положення про ІРЦ: основні новації

Внесено зміни до Положення про ІРЦ: основні новації

Інклюзивно-ресурсні центри можуть мати філії та надавати платні послуги, а для педагогічних працівників ІРЦ з 1 січня наступного року встановлено надбавку в розмірі не менше 25 %. 21 липня Кабмін ухвалив рішення про вдосконалення роботи ІРЦ, що передбачає зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр та інших нормативно-правових актів. Про це повідомляє пресслужба уряду. Зокрема, оновлене законодавство містить такі новації: з 1 січня 2022 року педагогічним працівникам ІРЦ встановлено надбавку у фіксованому розмірі не менше 25 % посадового...

Read More

Статеве виховання та психологічна допомога під час карантину – серед пріоритетів роботи шкільних психологів у 2021/2022 навчальному році

Статеве виховання та психологічна допомога під час карантину – серед пріоритетів роботи шкільних психологів у 2021/2022 навчальному році

Допомога батькам і вчителям щодо сексуальної освіти дітей, психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах пандемії, профілактика булінгу, алкогольної та наркозалежності, формування медіаграмотності та онлайн-консультування – Міносвіти визначило пріоритетні напрями роботи психологічної служби у наступному навчальному році. Про це йдеться у листі  МОН від 16.07.2021 № 1/9-363 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.». Повна версія документу  – 1_9-363 За даними з регіонів,...

Read More

Останні коментарі