Оплата праці вчителів і облік уроків під час «дистанційки» – роз’яснення МОН

Під час дистанційного навчання доплати та надбавки вчителям зберігаються, однак директори мають не допускати ситуацій, коли одні педагоги працюють у режимі значного навантаження, а інші взагалі не  використовують дистанційні технології. Про це йдеться у листі МОН № № 1/9-609 від 2 листопада – Лист МОН_1.9_609

Щодо обліку уроків під час дистанційного навчання у міністерстві надали таке пояснення:

«У класному журналі необхідно зазначати режим проведення (синхронний, асинхронний) конкретного навчального заняття. Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх навчальних занять (незалежно від режиму проведення) датується відповідно до календарно-тематичного планування».

Водночас у МОН зазначили, що чинне законодавство не визначає особливостей оплати праці працівників, які організовують дистанційне навчання. Тобто зберігаються доплати за перевірку учнівських робіт, за роботу в інклюзивних класах, а також надбавки за складність, напруженість у роботі, за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт та інші доплати й надбавки.

У листі наголошується, що  дистанційне навчання має організовуватись у межах робочого часу вчителів, який включає час, необхідний для виконання навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором або посадовою інструкцією.

Водночас у МОН акцентують увагу на необхідності забезпечити справедливу оцінку професійної діяльності вчителів під час дистанційного навчання. Зокрема, школи мають запобігати ситуаціям, коли частина працівників інтенсивно проводить онлайн-уроки, а інша частина не використовує дистанційні технології, і при цьому всі отримують заробітну плату в повному обсязі.

Щоб не допускати подібних ситуацій, в оновленому Положенні про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти передбачено, що:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання;
  • мінімум 30 % навчального часу, передбаченого освітньою програмою, організовується у синхронному режимі, тобто у вигляді онлайн-уроків;
  • заклад освіти повинен регулярно відстежувати результати навчання учнів та за потреби надавати їм підтримку в освітньому процесі;
  • директор школи забезпечує організацію освітнього процесу під час дистанційного навчання та контролює виконання освітніх програм;
  • вчителі, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій в совітньому процесі;
  • заклади освіти, які організовують дистанційне навчання, мають здійснювати моніторинг і контроль якості дистанційного навчання.