Залишати школи закритими – це помилка. The Economist про послаблення карантину

Безпрецедентний зрив шкільного процесу, який стався через запровадження карантину у більшості країн світу, може мати руйнівний вплив на свідомість дітей і молоді, а також серйозно зашкодити добробуту родин та економіці. Про це пише видання The Economist, переклад статті якого виклав портал «Нова українська школа».

Автори матеріалу нагадують, що, за попередніми висновками, діти менш схильні до зараження та передачі вірусу COVID-19. За інформацією Європейського центру профілактики та контролю захворювань, Агентства громадського здоров’я ЄС, передавання інфекції від дитини до дорослого «є нетиповим».  А отже, немає особливого сенсу і дали тримати школи закритими – шкоди від цього може бути значно більше, ніж від коронавірусної хвороби.

«Відкриття шкіл може мати вигляд нерозважливого експерименту з життям дітей. Насправді це вправа на балансування ризиків. Адже школи є найбільш потужними двигунами для соціальної мобільності в будь-якому суспільстві. Пустіть до них дітей і дайте їм можливість вчитися», – закликають автори статті.

Видання пропонує відкривати школи поетапно. Першими мають повернутися до навчання найменші діти – вихованці садочків та учні початкових класів.

«Діти в цьому віці мають найбільш спраглий мозок, і видається, що вони найменше наражаються на ризик. Вони також потребують найбільше часу своїх батьків. Водночас, вони найменше можуть дотримувати дистанції, тож класи варто ділити на два», – вважають англійські журналісти.

Наступними до шкіл повинні повернутися учні, які мають складати іспити.

«Учні старшої школи в більшій зоні ризику, ніж молодші. Але вони можуть краще слідувати новим правилам. Соціальне дистанціювання можливе в середній і старшій школах, особливо якщо кількість учнів там невелика», – зазначається у статті.

З дітьми, які змушені навчатися вдома, школи «повинні прямо контактувати».

Для вчителів мають бути розроблені чіткі рекомендації щодо гігієни та соціального дистанціювання. За виключенням педагогів, які найбільше вразливі до інфекції, наприклад, діабетиків – вони повинні навчати дистанційно, пише The Economist.

При цьому відкриття шкіл потрібно моніторити, щоб вчені за необхідності могли коригувати правила.

На думку авторів статті, уряди країн мають допомогти дітям наздогнати втрачені уроки. Наприклад, запровадити безкоштовні літні школи. А також скоротити канікули, натомість зробившими довшими дні навчання.