Навколо Держстандарту базової середньої освіти розгорівся скандал

Проєкт нового Державного стандарту базової середньої освіти викликав хвилю протестів з боку вчителів та експертів. Вони обурені тим, що проєкт не передбачає вивчення художньої літератури – ані української, ані світової. Це, на думку фахівців, може призвести до того, що діти, які й без того неохоче читають, взагалі перестануть читати художні книжки.

«Літературний компонент у проєкті становить не більше 10 %. Художній літературі відведена суто прикладна роль до вивчення мови, що свідчить про псевдонауковість підходу розробників. Практики переконують: запропонований на громадське обговорення проєкт Державного стандарту базової середньої освіти є кроком назад, у часи тотального ідеологічного насильства над українською нацією та освітою, фактом її денаціоналізації та знедуховлення», – пише  у статті для видання «Україна молода» професор, лауреат Шевченківської премії Михайло Наєнко, який очолює Центр літературної творчості Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка.

Проєкт Держстандарту базової середньої освіти було оприлюднено для громадського обговорення на сайті МОН 4 березня цього року. На сьогодні обговорення мало б завершитися, але доля документу, що викликав численні протести фахівців, поки залишається невизначеною.

«Переконаний: на «простір без книжок» може перетворитися й уся Україна, якщо буде затверджений цей проєкт Державного стандарту базової середньої освіти, який (зверніть увагу на сайти електронних ЗМІ!) розхвилював, розбурхав не тільки педагогів, а й усіх мислячих людей», – зазначає Михайло Наєнко.

За словами професора, автори проєкту не розробили нічого нового, а просто скопіювали Держстандарт початкової освіти, додавши мінімальні зміни.

«У багатьох інших місцях дебільного Стандарту ми знайдемо ще дуже багато абсолютних повторів із Державного стандарту початкової освіти. Якщо це не плагіат, не академічна недоброчесність, то що? Недбальство? Нахабство? Небажання бодай подумати, як розвинути в середній школі те, що учні здобули в початкових класах? Або просто непрофесіоналізм людей, які взялися не за свою справу?», – обурюється Михайло Наєнко.