На громадське обговорення винесено Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки, яку розробили фахівці МОН. Пропозиції та зауваження до документи приймаються до 15 серпня на електронну адресу nabochenko@mon.gov.ua.
«Метою Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти є формування інклюзивного освітнього середовища та створення умов, в яких кожна особа має доступ до якісної освіти з урахуванням її потреб, що сприяє розвитку її потенціалу без відриву від сім’ї та громади. Національна стратегія сприятиме створенню умов для самореалізації кожної особистості», – йдеться у документі.
Визначені Нацстратегією цілі та завдання будуть реалізовуватися у три етапи.
Перший етап (2020-2021 роки) передбачає:
- аналіз сучасного стану розвитку інлюзивної освіти;
- аналіз освітніх потреб здобувачів освіти з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей;
- розроблення та прийняття відповідних нормативно-правових актів;
- забезпечення якісної сучасної уніфікованої територіально-доступної оцінки освітніх потреб;
- розробку моделі фінансування, спрямованої на підтримку осіб з ООП;
- створення моделі раннього втручання.
Другий етап (2022 – 2028 роки) передбачає:
- упровадження системи взаємодії закладів освіти з усіма зацікавленими сторонами;
- упровадження механізмів моніторингу забезпечення освітніх потреб здобувачів освіти з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей;
- упровадження гнучкого фінансового механізму комплексного задоволення потреб здобувачів освіти з ООП;
- упровадження якісних освітніх послуг на місцях;
- упровадження додаткових послуг підтримки осіб з ООП;
- забезпечення архітектурної доступності закладів освіти;
- упровадження дієвої системи психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу;
- забезпечення закладів освіти кваліфікованими кадрами;
- забезпечення доступності до якісної освіти;
- проведення інформаційної кампанії.
Третій етап (2029-2030 роки) передбачає:
- комплексний аналіз розвитку інклюзивної освіти в Україні та за регіонами;
- аналіз досягнення очікуваних результатів, визначених Національною стратегією розвитку інклюзивної освіти (за регіонами);
- визначення стратегічних напрямів подальшого розвитку інклюзивної освіти в Україні.
Ось повна версія документу – 210719-strategiya-inklyuziya
Останні коментарі