Створено Нацстратегію розвитку інклюзивної освіти

На громадське обговорення винесено Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки, яку розробили фахівці МОН. Пропозиції та зауваження до документи приймаються до 15 серпня на електронну адресу nabochenko@mon.gov.ua.

«Метою Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти є формування інклюзивного освітнього середовища та створення умов, в яких кожна особа має доступ до якісної освіти з урахуванням її потреб, що сприяє розвитку її потенціалу без відриву від сім’ї та громади. Національна стратегія сприятиме створенню умов для самореалізації кожної особистості», – йдеться у документі.

Визначені Нацстратегією цілі та завдання будуть реалізовуватися у три етапи.

Перший етап (2020-2021 роки) передбачає:

  • аналіз сучасного стану розвитку інлюзивної освіти;
  • аналіз освітніх потреб здобувачів освіти з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей;
  • розроблення та прийняття відповідних нормативно-правових актів;
  • забезпечення якісної сучасної уніфікованої територіально-доступної оцінки освітніх потреб;
  • розробку моделі фінансування, спрямованої на підтримку осіб з ООП;
  • створення моделі раннього втручання.

Другий етап (2022 – 2028 роки) передбачає:

  • упровадження системи взаємодії закладів освіти з усіма зацікавленими сторонами;
  • упровадження механізмів моніторингу забезпечення освітніх потреб здобувачів освіти з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей;
  • упровадження гнучкого фінансового механізму комплексного задоволення потреб здобувачів освіти з ООП;
  • упровадження якісних освітніх послуг на місцях;
  • упровадження додаткових послуг підтримки осіб з ООП;
  • забезпечення архітектурної доступності закладів освіти;
  • упровадження дієвої системи психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу;
  • забезпечення закладів освіти кваліфікованими кадрами;
  • забезпечення доступності до якісної освіти;
  • проведення інформаційної кампанії.

Третій етап (2029-2030 роки) передбачає:

  • комплексний аналіз розвитку інклюзивної освіти в Україні та за регіонами;
  • аналіз досягнення очікуваних результатів, визначених Національною стратегією розвитку інклюзивної освіти (за регіонами);
  • визначення стратегічних напрямів подальшого розвитку інклюзивної освіти в Україні.

Ось повна версія документу – 210719-strategiya-inklyuziya